/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Exploratory homeworks

an active learning tool for textbook reading
Sarah Esper, Beth Simon, Quintin I. Cutts
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 105 bis 110), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Constructivist learning theory suggests that learners must construct their own understandings, rather than have understanding passively dumped into their brains. These findings support the US National Research Council's recommendations for the adoption of active learning pedagogies in the classroom. However, the "classroom lecture" is only one of the resources students commonly have for learning in higher education. In this paper, we present exploratory homeworks -- a tool to support active learning for teaching programming languages. By leveraging the opportunity for the student to interact with the computer/compiler, we seek to provide a model for students of how to explore and understand programming language constructs and concepts. We report on the use of 15 exploratory homework assignments used in a CS0 course with 440 students in Winter 2011. We provide a model and advice for others wishing to develop exploratory homeworks for their programming courses and present quantitative and qualitative evidence regarding students' positive valuation of the homeworks.

Von Sarah Esper, Beth Simon, Quintin I. Cutts im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Exploratory homeworks (2012)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Exploratory homeworks: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 832 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
20162017