/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Relationships between reading, tracing and writing skills in introductory programming

Mike Lopez, Jacqueline L. Whalley, Phil Robbins, Raymond Lister
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2008 (Seite 101 bis 112), 2008
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This study analyzed student responses to an examination, after the students had completed one semester of instruction in programming. The performance of students on code tracing tasks correlated with their performance on code writing tasks. A correlation was also found between performance on "explain in plain English" tasks and code writing. A stepwise regression, with performance on code writing as the dependent variable, was used to construct a path diagram. The diagram suggests the possibility of a hierarchy of programming related tasks. Knowledge of programming constructs forms the bottom of the hierarchy, with "explain in English", Parson's puzzles, and the tracing of iterative code forming one or more intermediate levels in the hierarchy.

Von Mike Lopez, Jacqueline L. Whalley, Phil Robbins, Raymond Lister im Konferenz-Band ICER 2008 im Text Relationships between reading, tracing and writing skills in introductory programming (2008)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
B. S. Bloom

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 4, 3, 2, 3, 1, 5, 6, 12, 5, 8, 8, 158520152547

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Relationships between reading, tracing and writing skills in introductory programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 347 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1112241
20162017