/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Graduating students' designs

through a phenomenographic lens
Lynda Thomas, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Jan Erik Moström, Kate Sanders, Carol Zander
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 91 bis 98), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

We expand upon previous research that looked at the question: "Can graduating students design software systems?" Specifically we want to examine students' understanding of the phenomenon "produce a design." What does this instruction mean to them? In order to investigate student understandings, we examined their designs using a phenomenographic approach.

Our outcome space includes six understandings: (0) the design a layman might produce; (1) a design with some formal notation; (2) a design that uses formal notations to express the static relationships among the parts; (3) a design that uses formal notation to express sequential (dynamic) information, but does not relate that to the static system parts; (4) a design that includes and relates multiple artifacts, both static and dynamic; and (5) a design that relaxes the notations and includes only essential artifacts. The last understanding was found only in our expert's design, and we do not expect it from undergraduates.

Von Lynda Thomas, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Jan Erik Moström, Kate Sanders, Carol Zander im Konferenz-Band ICER 2014 im Text Graduating students' designs (2014)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Graduating students' designs: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 3731 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 112132213
20162017