/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Is iteration really easier to learn than recursion for CS1 students?

Claudio Mirolo
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 99 bis 104), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

There is general consensus that recursion is difficult to learn, which may be meant to imply that novice students are more at ease with iteration --- probably a widespread perception of students themselves. However, three years of investigation in a context where recursion is introduced earlier than iteration, as well as control experiments for a standard imperative-first introduction to programming, have provided no evidence that students make more progress with iteration than they do with recursion. More specifically, by means of a pair of questionnaires devised for this purpose, two research questions have been addressed. First, do the students who learned recursion before iteration actually exhibit a stronger ability to deal with the latter? Second, do the students of the imperative-first path master iteration better than those of the recursion-earlier path?

Von Claudio Mirolo im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Is iteration really easier to learn than recursion for CS1 students? (2012)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming, Rekursionrecursion

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Is iteration really easier to learn than recursion for CS1 students?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 512 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 3
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111162
20162017