/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Concrete examples of abstraction as manifested in students' transformative experiences

Jan Erik Moström, Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Kate Sanders, Lynda Thomas, Carol Zander
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2008 (Seite 125 bis 136), 2008
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper examines transformational learning experiences of computing students as a way to better understand threshold concepts in computing. From empirical evidence we found that students often describe transformative experiences as learning situations in which they were led to use various kinds of abstraction, for example modularity, data abstraction, inheritance, polymorphism, reuse, design patterns, and complexity. Some students describe an abstract concept as coming first, and then needing to be made concrete though application; others describe transformations in which they learn the advantages of these abstract concepts from their experience of not using them.

Abstraction is certainly of central importance in computer science. It appears, however, from our students' descriptions of transformative experiences, that abstraction per se is not a threshold, but that particular concepts in which abstraction is paramount exhibit the characteristics of threshold concepts.

Von Jan Erik Moström, Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Robert McCartney, Kate Sanders, Lynda Thomas, Carol Zander im Konferenz-Band ICER 2008 im Text Concrete examples of abstraction as manifested in students' transformative experiences (2008)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Concrete examples of abstraction as manifested in students' transformative experiences: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 213 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 34111312113
20162017