/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Object oriented programming and program correctness

the students' perspective
Ioanna Stamouli, Meriel Huggard
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2006 (Seite 109 bis 118), 2006
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Many Computer Science and Engineering curricula contain core modules on computer programming and programming languages. An increasing number of institutions choose to introduce undergraduates to programming through object oriented languages. As part of a longitudinal phenomenographic study we have set out to investigate the understanding of programming concepts that first year undergraduate students have when learning to program and think in the object oriented paradigm.The conceptions that students have developed on what learning to program really means and their perception of program correctness are explored; providing an insight into the levels of abstraction and complexity of the learners' understanding. Our findings suggest that the way students experience learning to program is related to their perception of what constitutes program correctness.
Von Ioanna Stamouli, Meriel Huggard im Konferenz-Band ICER 2006 im Text Object oriented programming and program correctness (2006)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
OOPobject oriented programming, Programmierenprogramming, Programmiersprachenprogramming languages

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Object oriented programming and program correctness: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 247 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 311222322
20162017