/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

An Empirical Study of In-Class Laboratories on Student Learning of Linear Data Structures

Sarah Smith Heckman
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 217 bis 225), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 5 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Active learning increases student learning through collaborative engagement with materials during class time. A CS1.5 course at NC State, CSC216, uses active learning lectures involving short simplified think-pair-share in-class exercises to engage students with course materials. However, students still struggle with the course materials and several students do not successfully complete the course on their first attempt. To increase student learning and engagement, we conducted a quasi-experimental study incorporating in-class labs into two sections of CSC216 during the linear data structures unit in the Fall 2014 semester. Both sections completed in-class labs on the Java Collections Framework and iterators. One section completed in-class labs on array-based lists; the other section completed in-class labs on linked lists, in a counter-balanced study design. The active learning lecture delivery was used for the control section and an Exam was administered between the array-based list and linked list topics. Overall, we found no significant difference in student learning on array-based and linked lists as measured by the final exam. Students displayed half as much disengaged behavior during in-class labs and were five times more likely to ask for help from the teaching staff during in-class labs.

Von Sarah Smith Heckman im Konferenz-Band ICER 2015 im Text An Empirical Study of In-Class Laboratories on Student Learning of Linear Data Structures (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt ...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW An Empirical Study of In-Class Laboratories on Student Learning of Linear Data Structures: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 795 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Konferenz-Paper

Beat hat Dieses Konferenz-Paper während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.