/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Peer instruction

do students really learn from peer discussion in computing?
Leo Porter, Cynthia Bailey Lee, Beth Simon, Daniel Zingaro
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2011 (Seite 45 bis 52), 2011
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Peer Instruction (PI) is an instructional approach that engages students in constructing their own understanding of concepts. Students individually respond to a question, discuss with peers, and respond to the same question again. In general, the peer discussion portion of PI leads to an increase in the number of students answering a question correctly. But are these students really learning, or are they just "copying" the right answer from someone in their group? In an article in the journal Science, Smith et al. affirm that genetics students individually learn from discussion: having discussed a first question with their peers, students are better able to correctly, individually answer a second, conceptually-related question. We replicate their study, finding that students in upper-division computing courses (architecture and theory of computation) also learn from peer discussions, and explore differences between our results and those of Smith et al. Our work reveals that using raw percentage gains between paired questions may not fully illuminate the value of peer discussion. We define a new metric, Weighted Learning Gain, which better reflects the learning value of discussion. By applying this metric to both genetics and computing courses, we consistently find that 85-89% of "potential learners" benefit from peer discussion.

Von Leo Porter, Cynthia Bailey Lee, Beth Simon, Daniel Zingaro im Konferenz-Band ICER 2011 im Text Peer instruction (2011)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Lernenlearning, Peer Instruction

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Peer instruction: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 647 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 51111214
20162017