/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

New enactments of mentoring and activism

U.S. women of color in computing education and careers
Apriel K. Hodari, Maria Ong, Lily T. Ko, Rachel R. Kachchaf
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 83 bis 90), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

In this paper we present themes from our National Science Foundation-funded projects, Beyond the Double Bind: Women of Color in STEM and Computing Beyond the Double Bind: Women of Color in Computing Education and Careers. The findings come from 14 interviews and 85 extant texts about 40 women of color. Our study contributes an analysis of how the intersection of gender and race affects career and education experiences in computing. We ask, What strategies work to enable U.S. women of color to achieve higher levels of advancement in computing education and careers? The findings bring to light new, emergent enactments of support, mentoring, and activism. This research will increase knowledge about success strategies to retain U.S. women of color, a population widely considered an untapped source of talent to fill the country's and the world's scientific workforce needs. The research may also provide other countries with new strategies to explore to retain and promote their underrepresented groups in computing.

Von Apriel K. Hodari, Maria Ong, Lily T. Ko, Rachel R. Kachchaf im Konferenz-Band ICER 2014 im Text New enactments of mentoring and activism (2014)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW New enactments of mentoring and activism: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 922 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 122361161
20162017