/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success

Arto Vihavainen, Jonne Airaksinen, Christopher Watson
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 19 bis 26), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Decades of effort has been put into decreasing the high failure rates of introductory programming courses. Whilst numerous studies suggest approaches that provide effective means of teaching programming, to date, no study has attempted to quantitatively compare the impact that different approaches have had on the pass rates of programming courses. In this article, we report the results of a systematic review on articles describing introductory programming teaching approaches, and provide an analysis of the effect that various interventions can have on the pass rates of introductory programming courses. A total of 60 pre-intervention and post-intervention pass rates, describing thirteen different teaching approaches were extracted from relevant articles and analyzed. The results showed that on average, teaching interventions can improve programming pass rates by nearly one third when compared to a traditional lecture and lab based approach.

Von Arto Vihavainen, Jonne Airaksinen, Christopher Watson im Konferenz-Band ICER 2014 im Text A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success (2014)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A systematic review of approaches for teaching introductory programming and their influence on success: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 459 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 32311242212
20162017