/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Commonsense computing (episode 5)

algorithm efficiency and balloon testing
Robert McCartney, Dennis J. Bouvier, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Kate Sanders, Beth Simon, Tammy VanDeGrift
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 51 bis 62), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper investigates what students understand about algorithm efficiency before receiving any formal instruction on the topic. We gave students a challenging search problem and two solutions, then asked them to identify the more efficient solution and to justify their choice. Many students did not use the standard worst-case analysis of algorithms; rather they chose other metrics, including average-case, better for more cases, better in all cases, one algorithm being more correct, and better for real-world scenarios. Students were much more likely to choose the correct algorithm when they were asked to trace the algorithms on specific examples; this was true even if they traced the algorithms incorrectly.

Von Robert McCartney, Dennis J. Bouvier, Tzu-Yi Chen, Gary Lewandowski, Kate Sanders, Beth Simon, Tammy VanDeGrift im Konferenz-Band ICER 2009 im Text Commonsense computing (episode 5) (2009)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Commonsense computing (episode 5): Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 390 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 121121153
20162017