/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

How Equity and Inequity Can Emerge in Pair Programming

Colleen M. Lewis, Niral Shah
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2015 (Seite 41 bis 50), 2015
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Research suggests that pair programming increases student performance and decreases student attrition. However, less is known about the ways in which pair programming can unintentionally lead to inequitable relationships between students. Audio data were collected from pair programming interactions in a sixth-grade computer science enrichment program designed to promote equity. However, even in this context, there were surprising instances of inequity. We measured inequity by documenting the distribution of students' questions, commands, and total talk within four pairs. Analysis revealed that less equitable pairs sought to complete tasks quickly and this may have led to patterns of marginalization and domination. Notably, this focus on speed was not evident in the more equitable pairs. These findings are important for understanding mechanisms of inequity and designing equitable collaboration practices in computer science.

Von Colleen M. Lewis, Niral Shah im Konferenz-Band ICER 2015 im Text How Equity and Inequity Can Emerge in Pair Programming (2015)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Sue Fitzgerald, Brian Hanks, Jean Lave, Colleen M. Lewis, Renée McCauley, Laurie Murphy, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Etienne Wenger, Carol Zander

Begriffe
KB IB clear
pair programming, Programmierenprogramming
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 2, 5, 3, 3, 2, 6, 4, 1, 6, 2, 4, 613126913
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 6, 3, 1, 5, 2, 3, 4, 1, 1, 3, 6, 48834619
2011Computer Science Education 2/20113, 2, 2, 2, 2, 2, 3, 5, 4, 3, 2, 21234277
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2011    Is pair programming more effective than other forms of collaboration for young students? (Colleen M. Lewis) 3, 2, 1, 2, 6, 3, 4, 1, 2, 4, 5, 106171043
2011    Pair programming in education (Brian Hanks, Sue Fitzgerald, Renée McCauley, Laurie Murphy, Carol Zander) 1, 3, 1, 3, 2, 1, 3, 3, 3, 2, 2, 2516243

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW How Equity and Inequity Can Emerge in Pair Programming: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 812 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 20
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 11122112
20162017