/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Supporting the virtual design studio through social programming environments

Adam S. Carter
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 157 bis 158), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Incorporating alternative pedagogies into computing education has the potential to promote better engagement, outcomes, and retention than traditional methods. A limiting factor of many alternative pedagogies is that they target in-class activities, which constitute a small percentage of computing students' overall time. To achieve a more significant impact, we argue that computing educators need to find ways to innovate students' out-of-class activities as well. Inspired by the studio-based model used in architecture, we introduce the idea of social programming environments, which aim to simulate the design studio experience by enabling students to maintain an awareness of their peers' programming activities and to ask for and receive help.

Von Adam S. Carter im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Supporting the virtual design studio through social programming environments (2012)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Supporting the virtual design studio through social programming environments: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 405 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111
20162017