Exploring variation in students' correct traces of linear recursionColleen M. Lewis
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 67 bis 74), 2014
|
![]() |
Zusammenfassungen
There has been a wealth of education research focused on recursion. This research has documented students' persistent difficulties with recursion, a variety of pedagogical approaches, and students' correct and incorrect mental models of recursion. This paper explores the variation in students' successful attempts to trace linear recursion. The findings go beyond correct and incorrect mental models to show how each of four modes of tracing linear recursion may require or facilitate a particular understanding of recursion. Additionally, the current study shows how knowledge of algebraic substitution can be applied to tracing linear recursion, and identifies a potential difficulty in students transferring this knowledge.
Dieses Konferenz-Paper erwähnt ...
Anderswo finden
Volltext dieses Dokuments
![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Anderswo suchen 
Biblionetz-History 
Falls Ihnen diese Seite gefallen hat
Webtechnisches
Inbound: 000001
Outbound: 000001
Besucher (09.19): 000001 *
Besucher Total : 000029 *
Erster Eintrag :23.06.2016
Letzter Eintrag :11.10.2019
HTML-File: 11.10.2019
(c) beat.doebe.li 1996-2019 Dies ist eine Seite aus Beats Biblionetz (https://beat.doebe.li/bibliothek/)
Mail: bibliothekar@doebe.li Die offizielle und stabile Adresse lautet https://beat.doebe.li/bibliothek/t18840.html
Beats Biblionetz ist Teilnehmer des Partnerprogramms von Amazon Europe S.à.r.l.
*(ohne Suchmaschinen und ohne Proxy-Verluste)