/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using collaboration to overcome disparities in Java experience

Colleen M. Lewis, Nathaniel Titterton, Michael J. Clancy
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 79 bis 86), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The lower-division CS curriculum at the University of California, Berkeley includes a version of CS 2 that is intended to introduce students to Java as well as data structures and programming methodology. Some students in the course already have Java experience. In one course offering, students without previous Java experience received final grades that were 0.27 standard deviations below their peers who already had some Java experience (d=0.27, p<0.05). In a subsequent offering, the instructor adopted course policies and teaching strategies that made student collaboration more frequent in hopes that students without Java experience could learn from their peers with Java experience. In this highly-collaborative offering, there were no statistically significant differences in average final grades between students with and without Java experience (d=0.12, p<0.1). A smaller percentage of students dropped the highly-collaborative offering than the less-collaborative offering. This decrease in attrition was most notable for female students, from 37 percent to 5 percent.

Von Colleen M. Lewis, Nathaniel Titterton, Michael J. Clancy im Konferenz-Band ICER 2012 im Text Using collaboration to overcome disparities in Java experience (2012)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using collaboration to overcome disparities in Java experience: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 101 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2511131511
20162017