/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Experiencing programming assignments in CS1

the emotional toll
Päivi Kinnunen, Beth Simon
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2010 (Seite 77 bis 86), 2010
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The constant comparative method was used to explicate the experience computing majors have with programming assignments in a CS1 course. Findings from a series of four interviews conducted with a purposeful sample of nine students revealed that the primary reflective experience with programming assignments was emotional. That is, the way students remembered and discussed their experiences with programming assignments was dominated by emotional experiences and reactions. We identified six stages whose dimensions capture the variation in students' emotional experiences with programming assignments. This paper reports the beginnings of analysis geared at developing a theory of students' programming assignment experience, rich in detail and grounded in student experience. When completed such a theory may lead to curricular supports, interventions, or tools, to help steer student experience away from the most harmful of emotional tolls.

Von Päivi Kinnunen, Beth Simon im Konferenz-Band ICER 2010 im Text Experiencing programming assignments in CS1 (2010)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Experiencing programming assignments in CS1: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 96 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 211112322
20162017