/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Automatically assessing the quality of student-written tests

Zalia Shams
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 189 bis 190), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Software testing is frequently being added to programming courses at many schools, but current assessment techniques for evaluating student-written software tests are imperfect. Code coverage measures are typically used in practice, but that approach does not assess how much of the expected behavior is checked by the tests and sometimes overestimates the true quality of the tests. Running one student's tests against others' code (known as all-pairs testing) and mutation analysis are better indicators of test quality but both of them posed a number of practical obstacles to classroom use. This proposal describes technical obstacles behind using these two approaches in automated grading. We propose novel and practical solutions to apply all-pairs testing and mutation analysis of student-written tests, especially in an automated grading context. Experimental results of applying our techniques in eight CS1 and CS2 assignments submitted by 147 students show feasibility of our solution. Finally, we discuss our plan to combine the approaches to evaluate tests of assignments having large amounts of design freedom and explain their evaluation plan.

Von Zalia Shams im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Automatically assessing the quality of student-written tests (2013)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Automatically assessing the quality of student-written tests: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 103 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 24111121
20162017