/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A case study of environmental factors influencing teaching assistant job satisfaction

Elizabeth Ann Patitsas
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2012 (Seite 11 bis 16), 2012
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Teaching assistants (TAs) play an integral role in teaching computer science undergraduates in North America. We report lessons in lab TA management, based on a case study which identified environmental factors affecting TAs' job satisfaction. These factors were identified through a series of semi-structured interviews about 23 lab sections taught at the University of British Columbia. We corroborated this with observational sampling of eight different TAs. Identified physical factors affecting job satisfaction include the layout and lighting of the lab rooms. Temporal factors include the intensity and length of the lab sessions. Having a positive social environment (in particular, support from team teaching and staff meetings) was also found to improve job satisfaction.

Von Elizabeth Ann Patitsas im Konferenz-Band ICER 2012 im Text A case study of environmental factors influencing teaching assistant job satisfaction (2012)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW A case study of environmental factors influencing teaching assistant job satisfaction: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 101 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2112351
20162017