/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Examining the role of self-regulated learning on introductory programming performance

Susan Bergin, Ronan Reilly, Desmond Traynor
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 81 bis 86), 2005
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The purpose of this study was to investigate the relationship between self-regulated learning (SRL) and introductory programming performance. Participants were undergraduate students enrolled in an introductory computer programming module at a third-level (post-high school) institution. The instrument used in this study was designed to assess the motivations and learning strategies (cognitive, metacognitive and resource management strategies) of college students. The data gathered was analyzed to determine if a relationship existed between self-regulation and programming performance and investigate if SRL could be used to predict performance on the module. The study found that students who perform well in programming use more metacognitive and resource management strategies than lower performing students. In addition, students who have high levels of intrinsic motivation and task value perform better in programming and use more metacognitive and resource management strategies than students with low levels of intrinsic motivation and task value. Finally, a regression model based on cognitive, metacognitive and resource management strategies was able to account for 45% of the variance in programming performance results.
Von Susan Bergin, Ronan Reilly, Desmond Traynor im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Examining the role of self-regulated learning on introductory programming performance (2005)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, Motivationmotivation, Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Examining the role of self-regulated learning on introductory programming performance: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 103 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 4
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 32211215212
20162017