/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Comparing and contrasting different algorithms leads to increased student learning

Elizabeth Ann Patitsas, Michelle Craig, Steve M. Easterbrook
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 145 bis 152), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Comparing and contrasting different solution approaches is known in math education and cognitive science to increase student learning -- what about CS? In this experiment, we replicated work from Rittle-Johnson and Star, using a pretest--intervention--posttest--follow-up design (n=241). Our intervention was an in-class workbook in CS2. A randomized half of students received questions in a compare-and-contrast style, seeing different code for different algorithms in parallel. The other half saw the same code questions sequentially, and evaluated them one at a time. Students in the former group performed better with regard to procedural knowledge (code reading & writing), and flexibility (generating, recognizing & evaluating multiple ways to solve a problem). The two groups performed equally on conceptual knowledge. Our results agree with those of Rittle-Johnson and Star, indicating that the existing work in this area generalizes to CS education.

Von Elizabeth Ann Patitsas, Michelle Craig, Steve M. Easterbrook im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Comparing and contrasting different algorithms leads to increased student learning (2013)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Comparing and contrasting different algorithms leads to increased student learning: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 598 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 11231211
20162017