/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Encouraging students to think of code as an algorithmic symphony

the effect of feedback regarding algorithmic abstraction during code production
Leigh Ann Sudol-DeLyser
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2011 (Seite 147 bis 148), 2011
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Students' ability to reason and abstract about code is an important factor in the development of their expertise in producing code. The literature has primary focused on the correlation between measures of students' ability to abstract about code and other skills. The studies and proposed work in my thesis take a mixed methods approach to understanding the impact of feedback regarding algorithmic abstraction and application of contextual scaffolding to problems on the learner.

Von Leigh Ann Sudol-DeLyser im Konferenz-Band ICER 2011 im Text Encouraging students to think of code as an algorithmic symphony (2011)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Encouraging students to think of code as an algorithmic symphony: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 335 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 123151
20162017