/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Strategies that students use to trace code

an analysis based in grounded theory
Sue Fitzgerald, Beth Simon, Lynda Thomas
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2005 (Seite 69 bis 80), 2005
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

How do beginning students approach problems which require them to read and understand code? We report on a Grounded Theory-based analysis of student transcripts from 12 institutions where students were asked to "think aloud" when solving such problems. We identify 19 strategies used by students. Primary results are that all students employ a range of strategies, there were (in total) many different strategies that were applied, students use multiple strategies on each individual problem, students applied different strategies to different types of questions, and students often applied strategies poorly. We show that strategies conform with existing education theories including Bloom's Taxonomy and the Approaches to Study Inventory. Additionally, we discuss emergent theories developed through a card sort process.
Von Sue Fitzgerald, Beth Simon, Lynda Thomas im Konferenz-Band ICER 2005 im Text Strategies that students use to trace code (2005)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Strategies that students use to trace code: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 506 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 2112121
20162017