/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Empirical comparison of objects-first and objects-later

Albrecht Ehlert, Carsten Schulte
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2009 (Seite 15 bis 26), 2009
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Carsten Schulte

In this paper, results of an empirical comparison of objects-first vs. objects-later are presented and discussed. The study was carefully designed to align the two approaches so that the comparison is focused on the main difference between the two approaches; that is the different sequence in which topics are taught: object oriented topics from the beginning or not.

The study with duration of one year was carried out in a secondary school. In the end, both groups showed the same increase in learning gain, but perceived the difficulty of topics differently.

We discuss study design, results and pedagogical implications.

Von Albrecht Ehlert, Carsten Schulte im Konferenz-Band ICER 2009 im Text Empirical comparison of objects-first and objects-later (2009)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Empirical comparison of objects-first and objects-later: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 561 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 1
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111223811
20162017