/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

In-game assessments increase novice programmers' engagement and level completion speed

Michael J. Lee, Andrew J. Ko, Irwin Kwan
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 153 bis 160), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Assessments have been shown to have positive effects on learning in compulsory educational settings. However, much less is known about their effects in discretionary learning settings, especially in computing education and educational games. We hypothesized that adding assessments to an educational computing game would provide extra opportunities for players to practice and correct misconceptions, thereby affecting their performance on subsequent levels and their motivation to continue playing. To test this, we designed a game called Gidget, in which players help a robot find and fix defects in programs that follow a mastery learning paradigm. Across two studies, we manipulated the inclusion of multiple choice and self-explanation assessment levels in the game, measuring their impact on engagement and level completion speed. In our first study, we found that including assessments caused learners to voluntarily play longer and complete more levels, suggesting increased engagement; in our second study, we found that including assessments caused learners to complete levels faster, suggesting increased understanding. These findings suggest that including assessments in a discretionary computing education game may be a key design strategy for improving informal learning of computing concepts.

Von Michael J. Lee, Andrew J. Ko, Irwin Kwan im Konferenz-Band ICER 2013 im Text In-game assessments increase novice programmers' engagement and level completion speed (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW In-game assessments increase novice programmers' engagement and level completion speed: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 2179 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 2
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 1121
20162017