/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Can first-year students program yet?

a study revisited
Robert McCartney, Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Kate Sanders, Carol Zander
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2013 (Seite 91 bis 98), 2013
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

The McCracken et al. working group paper is often cited for the proposition that students can't program. In that study, students from four different institutions were each assigned to implement one of three versions of a calculator. More than half of the students failed to produce a program that compiled and executed in the time assigned.

Lost in this discussion, however, is the fact that the original paper had the goal of evaluating its instrument, as well as the students. We examine and adjust their instrument, and present the results of the revised study. With a modifed instrument, we have obtained significantly improved results.

Von Robert McCartney, Jonas Boustedt, Anna Eckerdal, Kate Sanders, Carol Zander im Konferenz-Band ICER 2013 im Text Can first-year students program yet? (2013)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Aussagen
KB IB clear
Programmieren ist schwierig

Begriffe
KB IB clear
Programmierenprogramming

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Can first-year students program yet?: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 456 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 3
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 112113342
20162017