/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Using case-based reasoning to improve the quality of feedback generated by automated grading systems

Angelo Kyrilov
Publikationsdatum:
Zu finden in: ICER 2014 (Seite 157 bis 158), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

My research is focused on developing e-learning systems that provide high-quality feedback on student submitted programming exercises. To create such systems we use a new approach of applying case-based reasoning (CBR) techniques which proved to be successful in other areas such as technical support departments and financial institutions. The increased quality of feedback delivered by our system will help to keep students engaged, which in turn will reduce attrition rates. A prototype system has been tested in several undergraduate Computer Science courses with promising preliminary results. The effectiveness of the completed system will be thoroughly evaluated in CS classrooms.

Von Angelo Kyrilov im Konferenz-Band ICER 2014 im Text Using case-based reasoning to improve the quality of feedback generated by automated grading systems (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
E-LearningE-Learning, Feedback (Rückmeldung)Feedback, Informatikcomputer science, Lernenlearning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Using case-based reasoning to improve the quality of feedback generated by automated grading systems: Fulltext at the ACM Digital Library (lokal: PDF, 359 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-11-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-10-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 5
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 111111114241
20162017