/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Mobile-Assisted Language Learning in China´s College English Education

The Reality and Research
Zhuo Wang, Yang Cui
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 335 bis 349), 2016   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Due to the increased college enrollments in China in recent years, today´s college English teachers are facing more challenges than ever. Influenced by the traditional Chinese culture, mainly Confucian, current college English classes in China are often critiqued for their teacher-centered approach, the lack of student autonomy, as well as detachment from realistic social purposes. The use of mobile technologies in language acquisition has been explored by many researchers around the world, and has the potential to spark positive changes in China´s college English education, including enhanced teacher competencies, increased learner autonomy, and improved teacher-student interaction. This paper provides an overview of existing research and practices about mobile-assisted language learning in China´s college English education, and proposes that certain elements should be in place to ensure its successful integration.

Von Zhuo Wang, Yang Cui im Buch Mobile Learning Design (2016) im Text Mobile-Assisted Language Learning in China´s College English Education

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), China, Sprachenlernenlanguage learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Mobile-Assisted Language Learning in China´s College English Education: The Reality and Research: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 160 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 4
Webzugriffe auf dieses Kapitel 11112114
20162017