/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Text Messaging for Out-of-Class Communication

Impact on Immediacy and Affective Learning
Paul Hayes, Stephan Weibelzahl
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 271 bis 284), 2016   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

While out-of-class communication between instructors and students can impact all types of student learning it has its greatest impact on student affective learning, including motivation and engagement. One of the primary reasons for this is that the out-of-class communication enhances student perception of instructor immediacy. Immediacy is defined as behaviour which increases psychological closeness between communicators. Research studies in instructional communication suggest that improved instructor immediacy is linked to enhance affective learning. A research study was conducted into the use of text messaging for out-of-class communication and the impact it had on student perception of instructor immediacy and student affective learning. Both quantitative measures of immediacy and qualitative feedback from students show that the instructor is perceived as closer, more approachable and responsive when text messaging services are offered. The student feedback also reveals that the use of text messaging has other positive effects on affective learning.

Von Paul Hayes, Stephan Weibelzahl im Buch Mobile Learning Design (2016) im Text Text Messaging for Out-of-Class Communication

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Lernenlearning, SMSText messaging

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Text Messaging for Out-of-Class Communication: Impact on Immediacy and Affective Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 134 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 71111
20162017