/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

A New Wave of Innovation Using Mobile Learning Analytics for Flipped Classroom

Gary K. W. Wong
Zu finden in: Mobile Learning Design (Seite 189 bis 218), 2016 local 
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 7 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Mobile Learning Design

Flipped classroom is designed to enrich students´ learning experience through active learning activities in the classroom. To prepare the students for these active learning activities, the teachers typically provide pre-recorded video lectures and various computer-mediated learning activities for the students to go through online before the lessons. When students meet with the teachers face-to-face, they are engaged with interactive and collaborative learning tasks. This flipped learning is further facilitated by mobile technology as the students can access these learning materials anytime anywhere on their mobile devices within and outside the classroom. This chapter describes a conceptual model and an initiative of using mobile learning analytics to understand the learners´ behaviours inside and outside the classroom under flipped learning approach. Empirical data on the students´ perceptions of this initiative is presented as well to supplement the analysis. Issues and implications for designing flipped learning with mobile technology and learning analytics are discussed.

Von Gary K. W. Wong im Buch Mobile Learning Design (2016) im Text A New Wave of Innovation Using Mobile Learning Analytics for Flipped Classroom

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, flipped classroomflipped classroom, Innovationinnovation, learning analyticslearning analytics, mobile learningmobile learning

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW A New Wave of Innovation Using Mobile Learning Analytics for Flipped Classroom: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 721 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.