/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Projects and Empirical Studies toward Reflective Crossactionspaces

Zu finden in: Digital Didactical Designs, 2015   
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Instead of making comparative studies, the Digital Didactical Design needs to be at the center of research. Then, the aim of a research project is to study and evaluate to what extent the Digital Didactical Design really meets the new designed teaching and learning goals. Such a study focuses on the benefits, challenges and problems that emerge with new designs and are viewed by different stakeholders such as teachers and students. An alternative option is the design-based research approach (DBR) that supports the development of new didactical designs and studies them using existing research methods (e.g., read PeTEX section below). DBR attracts many researchers with arguments that learning sciences could benefit from viewing it as a design science (e.g., Mor & Winters, 2011, Wang & Hannafin, 2005; Reeves, Herrington & Oliver, 2005; Sandoval & Bell, 2004).
In this chapter, I illustrate some of my latest empirical research projects. This will be an overview of the most important issues with regard to CrossAction-Spaces, Digital Didactical Designs and learning expeditions.
Von Isa Jahnke im Buch Digital Didactical Designs (2015) im Text Projects and Empirical Studies toward Reflective Crossactionspaces

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Lorin W. Anderson, B. S. Bloom, Michael J. Hannafin, Isa Jahnke, David R. Krathwohl, Christian Pleul, A. Erman Tekkaya, Claudius Terkowsky, Feng Wang, Bebo White

Begriffe
KB IB clear
design-based researchdesign-based research, informal learninginformal learning, Informatikcomputer science
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1956  Taxonomy of educational objectives (B. S. Bloom) 2, 4, 2, 3, 4, 3, 2, 3, 1, 5, 6, 128420122511
2000A Taxonomy for Learning, Teaching, and Assessing (Lorin W. Anderson, David R. Krathwohl) 5, 1, 1, 1, 3, 2, 4, 1, 1, 4, 3, 429241003
2010    DeLFI 2010 (Michael Kerres, Nadine Ojstersek, Ulrik Schroeder, Ulrich Hoppe) 21, 19, 12, 17, 13, 18, 14, 14, 16, 11, 13, 2431724744
2011   Social Media Tools and Platforms in Learning Environments (Bebo White) 3, 2, 2, 1, 1, 2, 1, 3, 2, 1, 1, 1371153
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2005    Design-based research and technology-enhanced learning environments (Feng Wang, Michael J. Hannafin) 4, 1, 4, 3, 4, 3, 3, 1, 2, 2, 3, 49104320
2010Online Learning with Remote-Configured Experiments (Isa Jahnke, Claudius Terkowsky, Christian Pleul, A. Erman Tekkaya) 2000

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
formal learning

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 19
Webzugriffe auf dieses Kapitel 2812122212
20162017