/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

From Sociotechnical Systems to Crossactionspaces

Zu finden in: Digital Didactical Designs, 2015   
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this chapter, I approach an alternative understanding of the digital networked world that can be named CrossActionSpaces. I provide an alternative view on today’s digital networked world and how it can be understood and characterized. I argue that the digital networked world is not one space, nor several systems; it is, rather, the emergence of co-expanded communication spaces. In the following sections, I illustrate the characterizations of such new spaces.
Von Isa Jahnke im Buch Digital Didactical Designs (2015) im Text From Sociotechnical Systems to Crossactionspaces

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Gregory Bateson, Ludwig von Bertalanffy, Amy Bruckman, Allan Collins, Jay Cross, Andrea Forte, Richard Halverson, Bruno Latour, Jean Lave, Niklas Luhmann, Marshall McLuhan, Robert Munro, Tim O'Reilly, J. Preece, Robert Putnam, Claude Shannon, Almut Sieber, Ian Sommerville, Gerry Stahl, Alan Turing, Warren Weaver, Tom J. van Weert, Joseph Weizenbaum, Etienne Wenger, Claudia de Witt
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1948   Mathematical Theory of Communication (Claude Shannon, Warren Weaver) 3, 8, 6, 4, 4, 2, 1, 3, 2, 2, 1, 14594142842
1963Computers and Thought Personenreihenfolge alphabetisch und evtl. nicht korrekt (Edward Feigenbaum, Julian Feldman) 6, 6, 16, 4, 3, 9, 4, 1, 10, 5, 5, 125715121369
1966   Understanding Media (Marshall McLuhan) 14, 4, 22, 9, 4, 3, 7, 2, 4, 4, 4, 1010830102388
1969General System Theory (Ludwig von Bertalanffy) 4, 8, 3, 3, 6, 2, 1, 5, 3, 3, 1, 71827281
1972    Ökologie des Geistes (Gregory Bateson) 20, 36, 16, 21, 18, 20, 27, 25, 15, 15, 16, 111952301117927
1982    Software Engineering (Ian Sommerville) 4, 4, 8, 5, 4, 7, 1, 3, 2, 2, 2, 783373890
1984   Soziale Systeme (Niklas Luhmann) 5, 74, 10, 24, 11, 5, 4, 4, 4, 4, 1, 146439142549
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 6, 28, 12, 22, 19, 17, 20, 16, 10, 10, 2, 101362101085
1999Communities of practice (Etienne Wenger) 4, 4, 10, 5, 5, 4, 2, 4, 2, 1, 1, 1391313670
2000Bowling alone (Robert Putnam) 18300
2000Online Communities (J. Preece) 4000
2000   Organisation und Entscheidung (Niklas Luhmann) 7, 54, 3, 12, 7, 3, 3, 5, 2, 2, 4, 1531370
2003  Informatics and the Digital Society (Tom J. van Weert, Robert Munro) 9, 12, 6, 7, 10, 4, 1, 6, 5, 5, 3, 9176691775
2003  The New Media Reader (Noah Wardrip-Fruin, Nick Montfort) 13, 86, 20, 18, 23, 14, 15, 20, 17, 17, 12, 1318391134283
2005   Reassembling the Social (Bruno Latour) 7, 2, 5, 1, 5, 3, 1, 3, 3, 3, 1, 716187352
2006   Group Cognition (Gerry Stahl) 8, 6, 6, 6, 4, 4, 3, 2, 1, 1, 2, 916269595
2006    Informal Learning (Jay Cross) 7, 14, 7, 9, 7, 4, 2, 4, 4, 4, 3, 12349812931
2009  Rethinking Education in the Age of Technology (Allan Collins, Richard Halverson) 6, 10, 5, 4, 4, 2, 2, 3, 3, 3, 3, 10264110391
2013   Mobile Learning (Claudia de Witt, Almut Sieber) 9, 8, 4, 4, 7, 2, 3, 4, 5, 5, 4, 11105811683
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1950  Computing Machinery and Intelligence (Alan Turing) 5, 22, 8, 20, 15, 8, 17, 15, 11, 11, 1, 134510135816
1966ELIZA (Joseph Weizenbaum) 2, 3, 4, 4, 3, 3, 2, 2, 1, 1, 1, 514151284
2005   Why Do People Write for Wikipedia? (Andrea Forte, Amy Bruckman) 6, 1, 4, 2, 4, 3, 2, 1, 1, 1, 1, 512751265
2005    What Is Web 2.0 (Tim O'Reilly) 10, 4, 18, 11, 21, 15, 17, 17, 12, 6, 6, 944239518

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.