/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Classtalk

A Classroom Communication System for Active Learning
Robert J. Dufresne, William J. Gerace, William J. Leonard, Jose P. Mestre, Laura Wenk
Erstpublikation in: Journal of Computing in Higher Education 7, 3-47
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This article describes our experiences over the last three years using a CCS called Classtalk* to teach four different introductory university physics courses. In our application of Classtalk, students spend a significant portion of the class time working collaboratively to deepen their understanding of physics. Classtalk is a combination of software and hardware that permits the presentation of questions for small-group consideration, as well as the collection of answers and the class-wide display of a histogram of student answers. The display of the histogram is the springboard for a class-wide discussion of the ideas and methods used to analyze situations and solve problems. The time we devote to lecturing is decreased, while the time students devote to developing and refining their conceptual understanding is increased. The instructorÕs role, therefore, more closely resembles that of a coach than a dispenser of information.
Von Robert J. Dufresne, William J. Gerace, William J. Leonard, Jose P. Mestre, Laura Wenk im Text Classtalk (1996)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid, David H. Jonassen, Eric Mazur, Lew Semjonowitsch Vygotsky

Begriffe
KB IB clear
Classroom response systemClassroom response system, Class-wide discussion, Cognitive Toolscognitive tools, Lernenlearning, Peer Instruction, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, situated learning / situated cognitionsituated learning, Vorlesung
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1996Peer Instruction (Eric Mazur) 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 4101437
2004    Learning to Solve Problems (David H. Jonassen) 3, 2, 1, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 3, 6123161036
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 4, 3, 4, 3, 2, 7, 6, 3, 8, 3, 10, 125911121092

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

  • Classroom Response Systems - A Review of the Literature (Carmen Fies, Jill Marshall)
  • DeLFI 2004 - Tagung der Fachgruppe e-Learning der Gesellschaft für Informatik e.V. (GI) 6.-8. September 2004 in Paderborn (Gregor Engels, Silke Seehusen) (2004)
  • Classroom Response Systems (Dennis Kundisch, Johannes Magenheim, Marc Beutner, Philipp Herrmann, Wolfgang Reinhardt, Andrea Zokye) (2013)    
  • DeLFI 2014 (Stephan Trahasch, Rolf Plötzner, Gerhard Schneider, Claudia Gayer, Daniel Sassiat, Nicole Wöhrle) (2014)   
    • Erfahrungen mit mobile Learning in der Hochschullehre - Vergleich zwischen Massenveranstaltung und Seminar (Kathrin Nitsche, Torsten Eymann) (2014)    
  • DeLFI 2015 - Die 13. E-LearningFachtagung Informatik der Gesellschaft für Informatik e.V. (Hans Pongratz, Reinhard Keil) (2015)    

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Classtalk: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 264 kByte; WWW: Link OK )

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 25
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 20
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 53112312111321234
201520162017