/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Classroom Response Systems

A Review of the Literature
Carmen Fies, Jill Marshall
Erstpublikation in: Journal of Science Education and Technology, Vol. 15, No. 1, March
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

As the frequency with which Classroom Response Systems (CRSs) are used is increasing, it becomes more and more important to define the affordances and limitations of these tools. Currently existing literature is largely either anecdotal or focuses on comparing CRS and non-CRS environments that are unequal in other aspects as well. In addition, the literature primarily describes situations in which the CRS is used to provide an individual as opposed to a group response. This article points to the need for a concerted research effort, one that rigorously explores conditions of use across diverse settings and pedagogies.
Von Carmen Fies, Jill Marshall im Text Classroom Response Systems

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Catherine H. Crouch, Sarah Davis, Robert J. Dufresne, William J. Gerace, William J. Leonard, Peter Lonsdale, Eric Mazur, Jose P. Mestre, Laura Naismith, Roy Pea, Jeremy Roschelle, Mike Sharples, Giasemi Vavoula, Laura Wenk

Begriffe
KB IB clear
AffordanceAffordance, Classroom response systemClassroom response system, Peer Instruction
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996Peer Instruction (Eric Mazur) 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 1, 1, 2, 4101437
2002   Computer Support for Collaborative Learning (Gerry Stahl) 1, 1, 1, 1, 4, 4, 5, 5, 2, 6, 5, 8445081293
2006    Literature Review in Mobile Technologies and Learning (Laura Naismith, Peter Lonsdale, Giasemi Vavoula, Mike Sharples) 2, 1, 5, 2, 2, 3, 2, 4, 2, 2, 2, 610136375
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996    Classtalk (Robert J. Dufresne, William J. Gerace, William J. Leonard, Jose P. Mestre, Laura Wenk) 3, 1, 2, 1, 1, 1, 3, 2, 1, 2, 3, 4614437
2001    Peer Instruction (Catherine H. Crouch, Eric Mazur) 5, 3, 1, 1, 1, 2, 2, 2, 1, 1, 244221
2002    A walk on the WILD side (Jeremy Roschelle, Roy Pea) 1, 1, 1, 1, 1, 2, 2, 1, 1, 2, 2, 816178984
2003   Observations in classrooms using a network of handheld devices (Sarah Davis) 1, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 103610271

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 25
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 762211512111134
201520162017