/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland

Maciej M. Sysło, Anna Beata Kwiatkowska
Zu finden in: ISSEP 2015 (Seite 141 bis 154), 2015    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The first regular informatics lessons in schools in Poland were organised in the second half of the 1960´. Some of them were devoted to programming a mainframe computer (in WrocÅ‚aw) and some to theoretical models of computers and computations (in Warsaw). Then, for more than last 30 years of formal informatics education in Poland we have been very successful in keeping informatics (as computer science) as a stand-alone subject and in shaping its curriculum according to high standards of the discipline. In this paper, in Section 1 we first discuss terminology related to computers in education and then report on early history of informatics education in Poland. In Section 2, the present curriculum of informatics subjects is described in details together with some comments on using computational thinking in its implementation. Then, as the main contribution of this paper we introduce in Section 3 a new computer science curriculum for all school levels in Poland. To this end, the existing curricula of informatics subjects have been remodeled, extended (e.g. by adding programming to each level), and unified according to the five Unified aims of learning computing. The new curriculum benefits very much from our prior curricula and experience. Finally we discuss some implementation details, supporting activities, and the road map for a successful introduction of the curriculum to all schools.
Von Maciej M. Sysło, Anna Beata Kwiatkowska im Konferenz-Band ISSEP 2015 (2015) im Text Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
computational thinkingcomputational thinking, Curriculum / Lehrplancurriculum, Informatikcomputer science, Lernenlearning, Programmierenprogramming

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Introducing a New Computer Science Curriculum for All School Levels in Poland: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 187 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 6
Webzugriffe auf dieses Kapitel 113121312112131112
201520162017