/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach

Jiří Vaníček
Zu finden in: ISSEP 2015 (Seite 82 bis 93), 2015    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Inquiry-based learning has recently become one of the much advocated methodologies used especially in teaching of natural sciences. This of course opens the question whether it is suitable also for teaching informatics, or even more specifically for teaching programming in a didactical programming environment. In action research conducted within teaching practice of pre-service informatics teachers we tried to explore if any of the approaches and types of activities used by these pre-service teachers correspond to the principles of inquiry-based learning. In the research we study how pre-service teachers cope with these approaches to teaching, what contemporary pupils´ attitudes to learning programming are, how this topic and the different activities used in the lessons appeal to them and how this type of lessons is perceived by teachers themselves - pre-service informatics teachers.
im Konferenz-Band ISSEP 2015 (2015) im Text Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Karen Brennan, Evelyn Eastmond, Sally Fincher, Mark Guzdial, Yasmin B. Kafai, John Maloney, Amon Millner, Andrés Monroy-Hernández, Seymour Papert, Marian Petre, Mitchel Resnick, Eric Rosenbaum, Natalie Rusk, Sigrid E. Schubert, Andreas Schwill, Jay Silver, Brian Silverman

Aussagen
KB IB clear
Creativity Design Principle 02: Low threshold, high ceiling, and wide walls

Begriffe
KB IB clear
action researchaction research, Entdeckendes Lerneninquiry learning, Konstruktionismusconstructionism, microworldmicroworld, Programmierenprogramming, Scratch
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1982    Mindstorms (Seymour Papert) 10, 4, 6, 12, 11, 14, 16, 6, 24, 6, 17, 3420045344582
2004Computer Science Education Research (Sally Fincher, Marian Petre) 13, 7, 2, 2, 3, 5, 3, 2, 5, 2, 3, 61441653
2004   Didaktik der Informatik (Sigrid E. Schubert, Andreas Schwill) 4, 10, 1, 6, 6, 10, 5, 4, 5, 8, 7, 1231124121590
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2004    Programming Environments for Novices (Mark Guzdial) 12, 1, 2, 4, 2, 3, 1, 3, 3, 108391041
2009    Scratch: Programming for All (Mitchel Resnick, John Maloney, Andrés Monroy-Hernández, Natalie Rusk, Evelyn Eastmond, Karen Brennan, Amon Millner, Eric Rosenbaum, Jay Silver, Brian Silverman, Yasmin B. Kafai) 4, 4, 2, 2, 3, 3, 4, 1, 2, 4, 7, 630286369

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Programming in Scratch Using Inquiry-Based Approach: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 384 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 247
Webzugriffe auf dieses Kapitel 12343211241325136
201520162017