/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Theory Behind Theory - Computer Science Education Research Through the Lenses of Situated Learning

Zu finden in: ISSEP 2015 (Seite 12 bis 21), 2015    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

This paper introduces key characteristics of the situated learning approach and discusses from that perspective questions of pedagogy and educational research in Theory of Computation. This discussion exemplifies how a change in learning theories alters the unit of analysis, thus reframing research questions and potential answers. In its conclusion, this paper provides an outlook on potential research questions in secondary Computer Science Education.
Von Maria Knobelsdorf im Konferenz-Band ISSEP 2015 (2015) im Text The Theory Behind Theory - Computer Science Education Research Through the Lenses of Situated Learning

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Mordechai Ben-Ari, John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid, Andreas Gramm, James G. Greeno, Malte Hornung, Maria Knobelsdorf, Jean Lave, S. E. Newmann, Anne-Kathrin Peters, Detlef Rick, Anna Sfard, Josh Tenenberg, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Etienne Wenger, Helmut Witten

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Didaktikdidactics of computer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education, Informatikunterricht in der Schule, situated learning / situated cognitionsituated learning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 20, 21, 20, 19, 11, 11, 4, 15, 10, 6, 7, 41421841597
1989Knowing, Learning, and Instruction (L. B. Resnick) 15, 19, 19, 18, 7, 7, 2, 12, 6, 6, 3, 31201231791
1991Situated Learning (Jean Lave, Etienne Wenger) 19, 17, 20, 16, 10, 10, 2, 10, 7, 6, 2, 5136251105
2004Computer Science Education 2/20041, 5, 2, 2, 4, 3, 3, 2, 4, 1, 1, 189194
2012WIPSCE '124, 1, 3, 4, 3, 3, 4, 6, 4, 5, 1, 241362169
2013    Informatics in Schools - Sustainable Informatics Education for Pupils of all Ages (Ira Diethelm, Roland T. Mittermeir) 2, 1, 2, 2, 2, 2, 5, 6, 5, 1, 1, 120901198
2014WiPSCE 2014 (Carsten Schulte, Michael E. Caspersen, Judith Gal-Ezer) 4, 5, 4, 3, 6, 6, 7, 8, 8, 4, 1, 4362244308
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1989   Cognitive Apprenticeship (Allan Collins, John Seely Brown, S. E. Newmann) 20, 15, 14, 20, 13, 6, 6, 16, 6, 6, 7, 2971122727
1989    Situated Cognition and the Culture of Learning (John Seely Brown, Allan Collins, P. Duguid) 17, 21, 19, 21, 8, 8, 3, 10, 9, 5, 2, 2591121284
1997    On Claims That Answer the Wrong Questions (James G. Greeno) 2, 1, 2, 4, 2, 2, 1, 4, 1, 2, 1, 13131141
1998    On Two Metaphors for learning and the Dangers of Choosing Just One (Anna Sfard) 4, 4, 3, 3, 2, 2, 1, 1, 1, 3, 1, 242258
2004    Situated Learning in Computer Science Education (Mordechai Ben-Ari) 5100
2012Email for you (only?) (Andreas Gramm, Malte Hornung, Helmut Witten) 2400
2013The Context-Based Approach IniK in Light of Situated and Constructive Learning Theories (Maria Knobelsdorf, Josh Tenenberg) 1, 1, 1, 2, 1, 2, 3, 1, 1, 3, 1, 125338
2014Identity development in computing education (Anne-Kathrin Peters, Detlef Rick) 1400

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Theory Behind Theory - Computer Science Education Research Through the Lenses of Situated Learning: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 157 kByte; WWW: Link OK 2018-09-11)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.