/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

A Present-Day 'Glass Bead Game'

A Framework for the Education of Prospective Informatics Teachers Inspired by a Reflection on the Nature of the Discipline
Claudio Mirolo
Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 138 bis 149), 2014    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Informatics has an intrinsically multifaceted nature. The usual approaches to plan classwork in the high school are organized around concepts, principles, tools. However, each concept, principle, or tool can be seen under diverse perspectives, in particular those held by mathematicians, scientists and engineers, with quite different implications from a conceptual, methodological and epistemological point of view. Accordingly, the learning issues and the pedagogical means to address them are also different. Hence, it may be worth considering a complementary approach in order to shift the focus from the notions to learn to the (cognitive, methodological, creative) processes required from the students, the latter being tightly connected to the aforementioned general perspectives. The framework outlined in this paper is the basis of a core module as part of the renewed program offered by the University of Udine for the education of prospective teachers of informatics. This module addresses in an integrated way the nature of our discipline and the teaching of programming as a key activity to appreciate the distinctive features of each perspective. It aims at deepening the teachers´ awareness about the variety of coexisting views and their pedagogical implications.
Von Claudio Mirolo im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text A Present-Day 'Glass Bead Game'

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Bildungeducation (Bildung), Lernenlearning

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Schule

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 512111121112
201520162017