/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Introducing Students to Recursion

A Multi-facet and Multi-tool Approach
Maciej M. Syslo, Anna Beata Kwiatkowska
Zu finden in: ISSEP 2014 (Seite 124 bis 137), 2014    
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this paper we discuss a number of results and advices coming from our observations and didactical experience gathered when teaching about recursion in different contexts and on various education level (K-12 and tertiary). Knowing the difficulty in introducing, explaining and using recursion, we differentiate our approach, tools, and methods. Recursion can be introduced as a ‘real-life topic´ - see Section 2, and then software for visualization of recursive computations (Section 3) can be very helpful to overcome some difficulties by novices. Section 4 is on developing recursive thinking - we use two popular topics - generating Fibonacci number and printing digits of a number - to explain how to introduce students to different aspects of recursion. Section 5 is addressed to complexity of recursive computations - we discuss how to use recursion in a most effective way.
Von Maciej M. Syslo, Anna Beata Kwiatkowska im Konferenz-Band ISSEP 2014 (2014) im Text Introducing Students to Recursion

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Komplexitätcomplexity, Rekursionrecursion, Visualisierungvisualization

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Introducing Students to Recursion: A Multi-facet and Multi-tool Approach: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 495 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 4
Webzugriffe auf dieses Kapitel 8111121132
201520162017