/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Competences in Teacher Education at Schwyz University of Teacher Education (PHSZ), and the Swiss Education Policy

Illya Arnet-Clark, Rosemary Smeets-Cowan, Jürgen Kühnis
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 1 Jahr inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Based on the current discussion on 21st century skills this contribution gives a short overview of the present situation in Switzerland and at PHSZ1 in particular. What are the aims of education policy and what has already been achieved in this process? As this analysis has shown, the biggest challenge is to ensure a smooth and timely educational paradigm shift to competence orientation at universities of teacher education and schools. This means a change from teaching factual knowledge to the development of competences needed to acquire the necessary knowledge in a fast-changing society. This gradual integration is challenging and requires basic adaptations to the curriculum and to the current teacher education and teaching practice. The new Curriculum 21 has been developed to take on this challenge through all school levels.
Von Illya Arnet-Clark, Rosemary Smeets-Cowan, Jürgen Kühnis im Text Competences in Teacher Education at Schwyz University of Teacher Education (PHSZ), and the Swiss Education Policy

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
D-EDK Deutschschweizer Erziehungsdirektorenkonferenz, Beat Döbeli Honegger, Nina Iten, Christian Neff, OECD Organisation for Economic Co-operation and Development, Dominik Petko, Kurt Reusser, D. S. Rychen, L. H. Salganik, Andreas Schleicher, Franz. E. Weinert

Begriffe
KB IB clear
Curriculum / Lehrplancurriculum, Lehrplan 21, SchweizSwitzerland
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001Leistungsmessungen in Schulen (Franz. E. Weinert) 4, 10, 5, 3, 5, 4, 4, 3, 2, 3, 5, 33933493
2003Key Competencies for a Successful Life and a Well-Functioning Society (D. S. Rychen, L. H. Salganik) 2, 8, 1, 3, 2, 2, 1, 4, 2, 2, 1, 11021325
2010The PLE Conference (Ricardo Torres, Graham Attwell, Ilona Buchem, Cristina Costa, Rafael Martín, Tobias Nelkner, Maria Perifanou, Andrea Pozzali) 12, 4, 5, 1, 8, 3, 6, 6, 5, 4, 7, 10187210759
2011   International Journal of Virtual and Personal Learning Environments Vol. 2, No. 4 (Graham Attwell, Ricardo Torres) 11, 1, 5, 3, 4, 7, 4, 6, 5, 2, 8, 612346542
2012   Preparing Teachers and Developing School Leaders for the 21st Century (OECD Organisation for Economic Co-operation and Development, Andreas Schleicher) 1, 3, 3, 3, 4, 2, 2, 3, 1, 1, 3, 145177
2014Kompetenzorientierung12, 4, 2, 1, 3, 5, 3, 2, 3, 3, 2, 5335593
2014Lehrplan 21 (Politisch verabschiedete Fassung) (D-EDK Deutschschweizer Erziehungsdirektorenkonferenz) 2, 14, 4, 4, 3, 4, 5, 2, 3, 1, 4, 325233107
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001Vergleichende Leistungsmessung in Schulen (Franz. E. Weinert) 20100
2010    Personal Smartphones in Primary School (Beat Döbeli Honegger, Christian Neff) 11, 4, 3, 1, 5, 9, 2, 1, 4, 1, 6, 613336862
2014    Kompetenzorientierung als Leitbegriff der Didaktik (Kurt Reusser) 7, 3, 2, 3, 4, 1, 4, 4, 5, 2, 4, 3335388
2014    Medien und Informatik (D-EDK Deutschschweizer Erziehungsdirektorenkonferenz) 5, 21, 7, 7, 3, 4, 5, 5, 5, 5, 5, 615216299
2014    Learning with serious games: is fun playing the game a predictor of learning success? (Nina Iten, Dominik Petko) 2, 2, 4, 1, 4, 1, 2, 3, 1, 3, 3, 1213152

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconVolltext dieses Dokuments

LokalCompetences in Teacher Education at Schwyz University of Teacher Education (PHSZ), and the Swiss Education Policy: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 400 kByte)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 27
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 8234443233127
20152016