/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Starting from scratch

experimenting with computer science in Flemish secondary education
Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens
Publikationsdatum:
Zu finden in: WiPSCE 2014 (Seite 12 bis 15), 2014
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

Currently, Flemish K-12 computing education focuses almost exclusively on digital literacy. Consequently, a vast majority of Flemish K-12 students gets very little exposure to computer science. However, some Flemish schools do experiment with CS education. In this paper, we discuss some of those experiments brie y and one of them more extensively, and formulate some preliminary conclusions. Next, from these experiments, as well as from contexts such as the recent European Digital Skills framework, we formulate a number of issues in CS education that we believe to be in need of further research.
Von Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Starting from scratch (2014)
In the Flemish secondary education curriculum, as in many countries and regions, computer science currently only gets an extremely limited coverage. Recently, in Flanders (and elsewhere), it has been proposed to change this, and try-outs are undertaken, both in and outside of schools. In this paper, we discuss some of those e orts, and in particular take a closer look at the preliminary results of one experiment involving di erent approaches to programming in grade 8. These experiments indicate that many students from secondary schools would welcome a more extensive treatment of computer science. Planning and implementing such a treatment, however, raises a number of issues, from which in this paper, we formulate a handful as calls for action for the computer science education research community.
Von Francis Wyffels, Bern Martens, Stefan Lemmens im Konferenz-Band WiPSCE 2014 im Text Starting from scratch (2014)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Fadi Deek, Peter Denning, Jill Jones, Dennis McCowan, Chris Stephenson, Allen Tucker, Anita Verno

Begriffe
KB IB clear
Informatikcomputer science, Informatik-Unterricht (Fachinformatik)Computer Science Education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003   A Model Curriculum for K-12 Computer Science (Allen Tucker, Fadi Deek, Jill Jones, Dennis McCowan, Chris Stephenson, Anita Verno) 3, 2, 4, 4, 3, 2, 3, 3, 7, 10, 6, 610761196
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2003    Great principles of computing (Peter Denning) 1, 1, 2, 5, 6, 1, 3, 3, 4, 10, 2, 18341818341

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Starting from scratch: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 714 kByte; WWW: Link tot Link unterbrochen? Letzte Überprüfung: 2017-10-11 Letzte erfolgreiche Überprüfung: 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 2
Verweise von diesem Konferenz-Paper 12
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 112252211112332542136610
201520162017