/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Two Uses of Computers in Science Teaching

Horizontal Motion Simulation and Simulation Building
Magnus Moar, Fiona Spensley, Tim O´Shea, Ronnie Singer, Sara Hennessey, Eileen Scanlon
Zu finden in: Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (Seite 429 bis 443), 1992
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Computers possess a unique range of properties to assist the learning of Mathematics and Science. Of particular importance is their interactivity, exemplified by supporting Direct Manipulation, Memory Augmentation, Qualitative Reasoning, Conflict Resolution and the presentation of Counter-Factual examples. This paper describes two ways in which these properties have been explored. Firstly, in the design of an ‘alternate realities´ simulation for exploring horizontal motion. Secondly, by focusing on the importance of internal and self-generated external visual representations in problem solving, the design of a combined animation / modelling system is suggested.
Von Magnus Moar, Fiona Spensley, Tim O´Shea, Ronnie Singer, Sara Hennessey, Eileen Scanlon im Buch Computer-Based Learning Environments and Problem Solving (1992) im Text Two Uses of Computers in Science Teaching

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Computercomputer, Interaktivitätinteractivity, Lernenlearning, Mathematikmathematics, Modellmodel, Problemlösefähigkeitproblem solving skills, Simulation

iconAnderswo finden

icon

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 7
Webzugriffe auf dieses Kapitel 82122211521121221332
201520162017