/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Computing

Yasemin Allsop
Zu finden in: Teaching with Tablets, 2015   
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter discusses the relevant pedagogical approaches and assessment opportunities when teaching computer science with tablets, and illustrates these with case studies from a primary classroom. We then look at activity ideas across year groups linked to the National Curriculum programmes of study and provide useful resources that will support teachers to further their knowledge and understanding in this area.
Mobile devices provide many opportunities for teaching computer science concepts, from problem-solving activities using puzzle-like apps to writing programs to achieve specific goals using visual programming apps. Learning computational logic on tablets that can be carried around means instant gratification for students, as they can share their programs with their friends, check for errors, and receive immediate feedback on their work. We will look at apps that will help students to understand computer science terminologies and concepts such as ‘algorithm’, ‘procedures’, ‘variable’, ‘sequences’, ‘loops’, ‘decomposition’ and ‘conditionals’, and we will suggest the use of ‘unplugged’ activities away from the computer where appropriate. Additionally, we will explore children’s problem-solving activities on tablets as a context for them to actively construct knowledge through experiment and discovery. Based on a constructionist learning approach, this constant and continual ‘problem-solving’ process also enables children to develop knowledge about their learning as they exercise the planning, decision-making, organising, testing and evaluating skills that are fundamental to metacognitive awareness (Fisher, 2005; Schraw et al., 2006; Sternberg, 1998). Alongside this, we are aware that selecting suitable apps and designing appropriate activities to support learners to develop specific skills, and achieve desired learning outcomes, is a vital but a difficult task. We will therefore share activity ideas for some of the apps we discuss, to be used across the year groups, with examples.
Von Yasemin Allsop im Buch Teaching with Tablets (2015) im Text Computing

iconDieses Kapitel erwähnt...


Personen
KB IB clear
John Dewey, Idit Harel, Yasmin B. Kafai, Seymour Papert, Jean Piaget, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, computational thinkingcomputational thinking, Informatikcomputer science, iPad, Kinderchildren, Konstruktionismusconstructionism, LehrerInteacher, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Programmierenprogramming, Schuleschool, TabletTablet, Tablets in educationTablets in education
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
Experience And Education (John Dewey) 26000
1930Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 5, 4, 7, 11, 5, 4, 5, 3, 17, 4, 8, 1213718121367
1937  Der Aufbau der Wirklichkeit beim Kinde (Jean Piaget) 8, 9, 5, 1, 4, 2, 7, 2, 2, 4, 5, 84039810767
1990Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 3, 2, 6, 6, 3, 3, 3, 2, 2, 2, 4, 890388918
1995    Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 4, 1, 1, 4, 2, 3, 4, 2, 3, 2, 3, 423324100
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1930    Interaction between Learning and Development (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 1200
1990    Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 2, 2, 1, 1, 2, 2, 3, 3, 1, 3, 2, 12351112540
2006    Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 4, 5, 3, 3, 2, 5, 4, 1, 6, 3, 3, 853218389

iconDieses Kapitel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Eltern, Unterricht

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 30
Webzugriffe auf dieses Kapitel 93324311317133134243312118
201520162017