/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Computing

Yasemin Allsop
Zu finden in: Teaching with Tablets, 2015 local 
Diese Seite wurde seit 8 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Teaching with TabletsThis chapter discusses the relevant pedagogical approaches and assessment opportunities when teaching computer science with tablets, and illustrates these with case studies from a primary classroom. We then look at activity ideas across year groups linked to the National Curriculum programmes of study and provide useful resources that will support teachers to further their knowledge and understanding in this area.
Mobile devices provide many opportunities for teaching computer science concepts, from problem-solving activities using puzzle-like apps to writing programs to achieve specific goals using visual programming apps. Learning computational logic on tablets that can be carried around means instant gratification for students, as they can share their programs with their friends, check for errors, and receive immediate feedback on their work. We will look at apps that will help students to understand computer science terminologies and concepts such as ‘algorithm’, ‘procedures’, ‘variable’, ‘sequences’, ‘loops’, ‘decomposition’ and ‘conditionals’, and we will suggest the use of ‘unplugged’ activities away from the computer where appropriate. Additionally, we will explore children’s problem-solving activities on tablets as a context for them to actively construct knowledge through experiment and discovery. Based on a constructionist learning approach, this constant and continual ‘problem-solving’ process also enables children to develop knowledge about their learning as they exercise the planning, decision-making, organising, testing and evaluating skills that are fundamental to metacognitive awareness (Fisher, 2005; Schraw et al., 2006; Sternberg, 1998). Alongside this, we are aware that selecting suitable apps and designing appropriate activities to support learners to develop specific skills, and achieve desired learning outcomes, is a vital but a difficult task. We will therefore share activity ideas for some of the apps we discuss, to be used across the year groups, with examples.
Von Yasemin Allsop im Buch Teaching with Tablets (2015) im Text Computing

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Personen
KB IB clear
John Dewey, Idit Harel, Yasmin B. Kafai, Seymour Papert, Jean Piaget, Lew Semjonowitsch Vygotsky, Jeannette M. Wing

Begriffe
KB IB clear
Algorithmusalgorithm, computational thinkingcomputational thinking, Informatikcomputer science, iPad, Kinderchildren, Konstruktionismusconstructionism, LehrerInteacher, Lernenlearning, LOGO (Programmiersprache)LOGO (programming language), Programmierenprogramming, Schuleschool, TabletTablet, Tablets in educationTablets in education
icon
Bücher
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
Experience And Education (John Dewey) 35000
1930 local  Mind in Society (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 12, 11, 3, 8, 2, 4, 8, 6, 5, 9, 180, 197179391972532
1937   Der Aufbau der Wirklichkeit beim Kinde (Jean Piaget) 10, 4, 11, 2, 5, 12, 1, 3, 5, 3, 2, 75139711247
1990 Constructionism (Idit Harel, Seymour Papert) 6, 2, 26, 4, 1, 8, 5, 1, 3, 4, 4, 81276181527
1995 local web  Minds in Play (Yasmin B. Kafai) 7, 2, 11, 1, 4, 11, 1, 5, 8, 5, 3, 726327557
icon
Texte
Jahr  Umschlag Titel Abrufe IBOBKBLB
1930 local web  Interaction between Learning and Development (Lew Semjonowitsch Vygotsky) 6, 1, 1, 1, 4, 3, 3, 3, 5, 1, 6, 686662
1990 local web  Situating Constructionism (Seymour Papert, Idit Harel) 1, 10, 2, 14, 2, 3, 7, 4, 2, 4, 4, 657116911
2006 local web  Computational Thinking (Jeannette M. Wing) 5, 18, 7, 6, 18, 1, 5, 3, 8, 7, 5, 1818521181212

iconDieses Kapitel erwähnt vermutlich nicht ... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

iconTagcloud

iconZitationsgraph

Diese Grafik ist nur im SVG-Format verfügbar. Dieses Format wird vom verwendeteten Browser offenbar nicht unterstützt.

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen (SVG)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Er hat Dieses Kapitel einmalig erfasst und bisher nicht mehr bearbeitet. Beat besitzt weder ein physisches noch ein digitales Exemplar. Es gibt bisher nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.