/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Examining TPACK’s Theoretical Future

Jl. of Technology and Teacher Education (2015) 23(1), 53-77
Royce Kimmons
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

TPACK (Technological Pedagogical Content Knowledge) has quickly become popular amongst researchers and practitioners as a framework for understanding necessary teacher knowledge for supporting effective technology integration. Application of TPACK, however, has generally been approached in a manner that is non-critical and that does not inform on-going development of the framework. This theoretical paper utilizes five characteristics of “good” scientific theory (accuracy, consistency, scope, simplicity, and fruitfulness) taken from the work of Thomas Kuhn as points of departure for exploring affordances and limitations of TPACK for researchers and teachers. Based upon this examination, four suggestions are provided to support future research into technology integration that seek to help address limitations in the TPACK framework and to inform its appropriate and thoughtful use in research and practice.
Von Royce Kimmons im Text Examining TPACK’s Theoretical Future (2015)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Matthew J. Koehler, Punya Mishra, Seymour Papert, L. Shulman

Begriffe
KB IB clear
Content KnowledgeContent Knowledge, Pedagogical Content Knowledge (PCK)Pedagogical Content Knowledge, Pedagogical KnowledgePedagogical Knowledge, Technological Content Knowledge (TCK)Technological Content Knowledge, Technological pedagogical content knowledge (TPCK)Technological pedagogical content knowledge, Technological Pedagogical Knowledge (TPK)Technological Pedagogical Knowledge, Technology KnowledgeTechnology Knowledge, TPCK-ModellTPACK framework
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1986    Those who understand (L. Shulman) 1, 1, 4, 2, 1, 4, 3, 3, 3, 2, 3, 63356155
1987    Computer Criticism vs. Technocentric Thinking (Seymour Papert) 1, 7, 1, 2, 1, 2, 2, 2, 1, 2, 2, 677694
2006    Technological Pedagogical Content Knowledge (Punya Mishra, Matthew J. Koehler) 2, 1, 1, 4, 2, 4, 8, 17, 23, 7, 6, 10312810433

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconErwähnungen Dies ist eine nach Erscheinungsjahr geordnete Liste aller im Biblionetz vorhandenen Werke, die das ausgewählte Thema behandeln.

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Examining TPACK’s Theoretical Future: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 438 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 14
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 16
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 63111124123432111111126
201520162017