/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Ambient wood

designing new forms of digital augmentation for learning outdoors
Yvonne Rogers, Sara Price, Geraldine Fitzpatrick, Rowanne Fleck, Eric Harris, Hilary Smith, Cliff Randell, Henk L. Muller, Claire O'Malley, Danaë Stanton, Mark K. Thompson, Mark J. Weal
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Ubiquitous and mobile technologies provide opportunities for designing novel learning experiences that move out of the classroom. Information can be presented and interacted with in a variety of ways while exploring a physical environment. A key issue this raises is when, where, what and how much? Our research is concerned with the design, delivery and interaction of digital information when learning about ecology outdoors. We present a framework of the different forms of digital augmentation and the different processes by which they can be accessed. Using the framework, we designed an outdoors learning experience, aimed at encouraging students to carry out contextualized scientific enquiry and to reflect on their interactions. Pairs of 11-12 year olds explored a woodland and were presented at certain times with different forms of digital augmentation. Our study showed that this kind of exploration promoted interpretation and reflection at a number of levels of abstraction.
Von Yvonne Rogers, Sara Price, Geraldine Fitzpatrick, Rowanne Fleck, Eric Harris, Hilary Smith, Cliff Randell, Henk L. Muller, Claire O'Malley, Danaë Stanton, Mark K. Thompson, Mark J. Weal im Text Ambient wood (2004)

iconDieses Konferenz-Paper erwähnt...


Personen
KB IB clear
Phyllis Blumenfeld, Sarah Davis, Barry Fishman, Yasmin B. Kafai, Joseph Krajcik, Ron Marx, Cathleen Norris, Mitchel Resnick, Jeremy Roschelle, Elliot Soloway

Begriffe
KB IB clear
augmented realityaugmented reality, Lernenlearning
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
1996  Constructionism in Practice (Yasmin B. Kafai, Mitchel Resnick) 5, 3, 5, 6, 6, 4, 3, 2, 3, 3, 6, 853538694
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2001    Handheld Devices are Ready-at-Hand (Elliot Soloway, Cathleen Norris, Phyllis Blumenfeld, Barry Fishman, Joseph Krajcik, Ron Marx) 3, 3, 2, 1, 2, 3, 2, 4, 1, 3, 3, 816178982
2003    Unlocking the learning value of wireless mobile devices (Jeremy Roschelle) 2, 4, 1, 4, 5, 3, 3, 1, 3, 4, 7, 810208960
2003   Observations in classrooms using a network of handheld devices (Sarah Davis) 1, 2, 1, 1, 2, 2, 1, 3, 1, 1, 1, 103610271

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Ambient wood: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 416 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Konferenz-Paper 1
Verweise von diesem Konferenz-Paper 17
Webzugriffe auf dieses Konferenz-Paper 4412233622132211332144328
201520162017