/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Performance Assessment and Professional Development in University Teaching

Tina Seidel
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 465 bis 477), 2015   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

The quality of instruction at university level is typically measured by means of student evaluation. Student evaluation is based on scientific knowledge about effective instruction and includes aspects such as instructional clarity, teacher support, and a positive learning climate. Student evaluation has become a widely and commonly accepted approach of measuring instructional quality. However, with regard to professional development, this approach has a number of limitations, mainly due to the fact that the reflection about results and possible improvement is reserved only for the individual instructor being assessed. Therefore, new approaches have been developed that allow for collaborative reflection and systematic training. One example is the 1-year training program 'Learning to Teach” in which novice university instructors are trained and systematically evaluated. Implications for the governance of knowledge-intensive organizations, such as universities, are drawn with regard to the importance of systematic training of novices.

Von Tina Seidel im Buch Incentives and Performance (2015) im Text Performance Assessment and Professional Development in University Teaching

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, Universitätuniversity

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Performance Assessment and Professional Development in University Teaching: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 288 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 62111121111112
201520162017