/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Incentivizing Innovation in Knowledge-Intensive Companies

Conceptual Analysis of the Fit Between Reward Programs and Organizational Contexts
Sven Grzebeta
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 341 bis 357), 2015   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

In this conceptual study, I analyze the fit between corporate programs incentivizing innovation and knowledge-intensive organizational contexts. Based on the personal characteristics and contextual factors determining creative work behaviour the levers for rewarding innovation in knowledge-intensive business contexts are discussed. Drawing on fit theory, I corroborate the hypothesis that a 'one size fits all” approach for programs incentivizing innovation does not fully leverage the creative potential of organizations. I analyze the dimensions and implications of the fit between incentive programs for innovation and knowledge-intensive organizational contexts and conclude with selected practical recommendations to improve this fit.

Von Sven Grzebeta im Buch Incentives and Performance (2015) im Text Incentivizing Innovation in Knowledge-Intensive Companies

iconDieses Kapitel erwähnt...


Begriffe
KB IB clear
Innovationinnovation, Unternehmencompany

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 3
Webzugriffe auf dieses Kapitel 3331121411152124112
201520162017