/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

The Informative Value of International University Rankings

Some Methodological Remarks
Ulrich Schmoch
Zu finden in: Incentives and Performance (Seite 141 bis 154), 2015   
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Global university rankings are critically discussed concerning their outcome, e.g., pointing to contradictory results. In contrast, this paper examines three issues with the example of three well known rankings (Shanghai, Times and Taiwan). First, on which methods, in particular on which indicators are they based? Second, are there fundamental deficits of concept and systematic biases? Third, can one predict good or bad ranking scores, based on the respective concept? In addition with the example of German universities there are two factors on performance measurement discussed, disciplinary cultures and size of the university. In sum, the usefulness of global rankings is considered to be highly questionable. Measures in science policy should not be legitimated with such rankings.
Von Ulrich Schmoch im Buch Incentives and Performance (2015) im Text The Informative Value of International University Rankings

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW The Informative Value of International University Rankings: Some Methodological Remarks: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 277 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 12112211111
201520162017