/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Primary school pupils' ICT competences

Extensive model and scale development
Koen Aesaert, Johan van Braak, Daniël van Nijlen, Ruben Vanderlinde
Erstpublikation in: Computers & Education Volume 81, February 2015, Pages 326–344
Publikationsdatum:
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)

iconZusammenfassungen

In search of factors that affect pupils' ICT competences, research has developed and empirically validated several conceptual frameworks. Although these frameworks are valuable ways of initially identifying factors related to pupils' ICT competences, they do not take into account the broader classroom and school context in which pupils are embedded. Moreover, most frameworks and their corresponding instruments focus on post-primary education. This study first presents a multilayered model that can be used to guide future studies that try to explain why some primary-school pupils are more effective in acquiring ICT competences than others. Factors are situated on the pupil, classroom and school level. Second, this study provides future research with a range of reliable measurement instruments to identify factors related to primary school pupils' ICT competences. These factors were drawn from the developed multilayered model. A survey was conducted in a large sample of primary school pupils (n ¼ 2413), their parents (n ¼ 2267) and their teachers (n ¼ 134). The results of the replication exploratory and confirmatory factor analyses indicate a good factorial validity and reliability of the developed scales.
Von Koen Aesaert, Johan van Braak, Daniël van Nijlen, Ruben Vanderlinde im Text Primary school pupils' ICT competences (2015)

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt...


Personen
KB IB clear
Doug Hearrington, Neal Strudler

Begriffe
KB IB clear
Evaluationevaluation, ICTICT, LehrerInteacher, Primarschuleprimary school, Schuleschool, Unterricht
icon
Bücher
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009International Handbook of Information Technology in Primary and Secondary Education (Joke Voogt, Gerald Knezek) 8, 6, 6, 8, 6, 7, 11, 3, 9, 7, 8, 2013220920379
icon
Texte
Jahr UmschlagTitelAbrufeIBOBKBLB
2009    Quality Support for ICT in Schools (Neal Strudler, Doug Hearrington) 1, 2, 3, 1, 3, 1, 1, 3, 1, 1, 1, 244260

iconDieser wissenschaftliche Zeitschriftenartikel erwähnt nicht... Eine statistisch erstelle Liste von nicht erwähnten (oder zumindest nicht erfassten) Begriffen, die aufgrund der erwähnten Begriffe eine hohe Wahrscheinlichkeit aufweisen, erwähnt zu werden.

icon
Nicht erwähnte Begriffe
Bildung, Lernen

iconTagcloud

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconZitationsgraph

Diese Grafik fensterfüllend anzeigen als Pixelgrafik (PNG) Vektorgrafik (SVG)

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Primary school pupils' ICT competences: Artikel als Volltext (lokal: PDF, 491 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1
Verweise von diesem wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 11
Webzugriffe auf diesen wissenschaftlichen Zeitschriftenartikel 1051121133221113113612324
201520162017