/ en / Traditional / help

Beats Biblionetz - Texte

Prospects for Instructional Design and Teacher Education

Ellen S. Hoffman
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit mehr als 7 Monaten inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

Handbook of Research on Educational Communications and TechnologyWith most academic instructional design and technology (IDT) degree programs located within education units in higher education, teacher education is a focal point for research on the classroom teacher as instructional designer and implementer of technology in K-12. Further, teacher education serves as a locus for modelling and testing theory-based teaching practice arising from the discipline. This review examines the historical foundations and recent scholarship in teacher education from an instructional design and technology perspective in US and international contexts, providing a lens to the issues of theory versus practice and evolving research paradigms. Research areas reviewed include teacher thinking and planning, novice versus expert teacher differences, the use of systematic instructional design in classroom practices, and the teacher as designer of instructional materials. Changing research approaches and constructivist philosophies have widened the understanding of teacher instructional planning and action from earlier process-product causation to a more complex, situated view of practice. From an examination of the uneasy relationship between the two disciplines, prospects for future cooperation and research are explored in terms of theory building, impacts on training, debates on the nature of design practice, and potential for shaping educational reform efforts.
Von Ellen S. Hoffman im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Prospects for Instructional Design and Teacher Education

iconDieses Kapitel erwähnt ...


Begriffe
KB IB clear
design thinking

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

Auf dem WWW Prospects for Instructional Design and Teacher Education: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 311 kByte; WWW: Link OK 2020-11-28)

iconAnderswo suchen  Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBeat und dieses Kapitel

Beat hat Dieses Kapitel während seiner Zeit am Institut für Medien und Schule (IMS) ins Biblionetz aufgenommen. Beat besitzt kein physisches, aber ein digitales Exemplar. Eine digitale Version ist auf dem Internet verfügbar (s.o.). Aufgrund der wenigen Einträge im Biblionetz scheint er es nicht wirklich gelesen zu haben. Es gibt bisher auch nur wenige Objekte im Biblionetz, die dieses Werk zitieren.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.