/ en / Traditional / mobile

Beats Biblionetz - Texte

Technology Integration in Multicultural Settings

Konrad Morgan
Erste Seite des Textes (PDF-Thumbnail)
Diese Seite wurde seit 2 Jahren inhaltlich nicht mehr aktualisiert. Unter Umständen ist sie nicht mehr aktuell.

iconZusammenfassungen

This chapter presents an exposition of how multicultural factors influence the design of electronic learning systems to support educational goals and improve learning outcomes for students from diverse cultures. The chapter reviews the specialized literature related to the intersection of the disciplines of multicultural education and instructional design to show how to make best use of instructional settings to support and respect the many cultures that are represented within the modern classroom. The chapter concludes with some suggested future directions for research with a specific recommendation that instructional designers embrace the powerful user configuration features now available in digital and social media to empower learners to modify both technologies and learning environments to support their own cultural learning needs to utilize the affordances available.
Von Konrad Morgan im Buch Handbook of Research on Educational Communications and Technology (2014) im Text Technology Integration in Multicultural Settings

iconDieses Kapitel erwähnt...

iconAnderswo finden

icon

iconVolltext dieses Dokuments

LokalAuf dem WWW Technology Integration in Multicultural Settings: Artikel als Volltext bei Springerlink (lokal: PDF, 175 kByte; WWW: Link OK 2017-06-28)

iconAnderswo suchen Auch im Biblionetz finden Sie nicht alles. Aus diesem Grund bietet das Biblionetz bereits ausgefüllte Suchformulare für verschiedene Suchdienste an. Biblionetztreffer werden dabei ausgeschlossen.

iconBiblionetz-History Dies ist eine graphische Darstellung, wann wie viele Verweise von und zu diesem Objekt ins Biblionetz eingetragen wurden und wie oft die Seite abgerufen wurde.

Verweise auf dieses Kapitel 1
Verweise von diesem Kapitel 1
Webzugriffe auf dieses Kapitel 8211112111
201520162017